

Vsebine
Univerzitetni pedagoški prvostopenjski študijski program Pedagogika in andragogika študentka in študentom ponuja kakovostno družboslovno-humanistično izobrazbo, s poudarkom na sistematičnem spoznavanju temeljev pedagoških in andragoških ved, uvaja v široko poznavanje znanstvenih in strokovnih virov ter njihovo spremljanje, študentkam in študentom ponuja obvladovanje znanstvenih paradigem in orientacij, pomembnih za razumevanje vzgojnih in izobraževalnih procesov ter za sodelovanje pri reševanju praktičnih problemov, za obvladovanje praktičnega ravnanja v različnih izobraževalnih kontekstih in na različnih šolskih stopnjah. Študij je podlaga za kompetenten vstop v delo, samostojnost in iniciativnost pri odločanju ter vodenju zahtevnih del v različnih dejavnostih šole, pri pouku in drugih oblikah dela v šoli, ter pri ustreznih izvenšolskih dejavnostih, v različnih oblikah izobraževanja in delovanja na področju kulture. V okviru študija je fokus tudi na razvijanju načinov razmišljanja in delovanja, ki so značilni za znanstveno zasnovano poučevanje in učenje ter za uvajanje v sodobno znanstveno mišljenje in znanstvene prakse, spodbuja razvijanje socialno-etične refleksivnosti, zavezanost profesionalni etiki, razvijanje strokovne kritičnosti in odgovornosti pri delu z ljudmi, pri sodelovanju v skupnosti in delu z informacijami. Program zagotavlja tudi usposobljenost in pripravljenost za profesionalno samorefleksijo ter za analiziranje kompleksnih situacij pri poučevanju in učenju ter usposobljenost za posodabljanje, evalvacijo in samoevalvacijo delovnih procesov z uporabo znanstvenih sredstev, zagotavlja pripravljenost za sodelovanje pri reševanju pedagoških in andragoških vprašanj, ki se nanašajo na organizacijo in vodenje institucij, pri razvijanju programov, dela in procesov ter za pomoč pri pedagoškem in andragoškem svetovanju in, nenazadnje, program usposablja študentke in študente za uporabo znanja v praksi.
Več informacij, vključno s temeljnimi cilji študija in splošnimi kompetencami si oglejte v predstavitvenem zborniku.
P – predavanja; S – seminar; V – vaje; D – druge oblike organiziranega študijskega dela (praktično usposabljanje, hospitacije, nastopi, terensko delo ipd.); KT – kreditne točke po evropskem prenosnem kreditnem sistemu (European Credit Transfer System) – 1 kreditna točka pomeni 25 do 30 ur obremenitve študenta oz. študentke.
1. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Andragoška didaktika | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Antropologija vzgoje | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Didaktika I | 60 | 0 | 30 | 0 | 7 | celoletni |
Etika v vzgoji in izobraževanju | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Obča andragogika | 60 | 30 | 0 | 0 | 7 | letni |
Pedagoška statistika | 60 | 0 | 60 | 0 | 9 | celoletni |
Primerjalna pedagogika | 45 | 15 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Psihologija osebnosti | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | letni |
Razvojna psihologija | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Zgodovina vzgoje in izobraževanja | 90 | 0 | 0 | 0 | 7 | zimski |
2. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Andragoško svetovalno delo | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | letni |
Didaktika II | 30 | 0 | 15 | 0 | 5 | letni |
Pedagoška obravnava oseb s posebnimi potrebami | 60 | 22 | 8 | 0 | 7 | celoletni |
Pedagoška psihologija | 60 | 0 | 60 | 0 | 9 | celoletni |
Praksa (pedagoška) | 0 | 0 | 15 | 0 | 4 | celoletni |
Predšolska pedagogika z družinsko vzgojo I | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Sistemske in ekonomske osnove izobraževanja | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Šolska pedagogika | 45 | 15 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Uvod v pedagoško metodologijo | 30 | 0 | 30 | 0 | 5 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 5 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 2 | 5 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Zgodovina izobraževanja odraslih | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Zgodovina pedagogike in šolstva | 45 | 15 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Izbrana poglavja iz institucionalne predšolske vzgoje | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Procesi socializacije odraslih | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | letni |
3. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Pedagoška metodologija | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Pedagoška sociologija I | 60 | 30 | 0 | 0 | 7 | zimski |
Poklicna pedagogika in andragogika | 60 | 0 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Praksa (andragoška) | 0 | 0 | 15 | 0 | 4 | letni |
Teorija vzgoje | 60 | 30 | 0 | 0 | 7 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 5 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 2 | 5 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 3 | 5 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 4 | 7 | |||||
Zunanji izbirni predmeti | 10 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Interkulturnost v vzgoji in izobraževanju | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Primerjalna andragogika | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Andragogika ciljnih skupin | 30 | 15 | 15 | 0 | 5 | zimski |
Šolsko svetovalno delo I | 45 | 0 | 15 | 0 | 5 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 3 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Sociologija izobraževanja odraslih | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Vzgoja za demokratično državljanstvo | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 4 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Izbrane teme iz didaktike I | 60 | 30 | 0 | 0 | 7 | celoletni |
Metode izobraževanja odraslih | 60 | 0 | 15 | 0 | 7 | celoletni |